Fotografie: Jak navýšit pozice webu ve vyhledávačích

Jak navýšit pozice ve vyhledávačích za pomoci správných klíčových slov (kw) a sepsat text tak, aby ho vyhledávače milovali a rozhodně odmítli přehlížet? Připravila jsem pro vás několik dost dobrých tipů, které když zapracujete na váš web, tak získáte nejen nové, ale především stále zákazníky a čtenáře, kteří se k vám budou opakovaně a rádi vracet.

Vrtá vám hlavou otázka, jestli se vám SEO na webu vyplatí nebo ne?

Obsahové SEO je už u nás v ČR dost zajetá marketingová vychytávka, kterou ovšem ne všichni e-shopaři využívají v plné míře. Na internetu se můžeme setkat s weby, které mají popisky u produtků nedostačující, interní prolinkování téměř žádné, chybí meta popisky, nadpisy ve správném tvaru (H1,H2,H3) nebo struktura webu není ideální ani pro vyhledávače ani pro uživatele.

Další kámen úrazu bývá také ve vyhodnocování výsledků. SEO je běh na dlouhou trať a v případě, že se mu u webu věnujete, pak přináší dlouhodobé pozitivní výsledky. Bohužel ne všichni majitelé e-shopů jsou optimalizaci nakloněni. Kámen úrazu bývá v konverzích a měření prodejních výsledků.

Je nutné si uvědomit, že SEO specialista není obchoďák ani podomní prodejce. SEO specialista je člověk, který vidí do budoucna a dokáže vymyslet obsahovou strategii pro web, která povede k lepšímu umístění webu ve vyhledávačích a vy tak získáte mnohem víc, než jen publikum, které kliklo (snad ne omylem) na váš banner.

Pokud na svém webu, blogu, e-shopu máte spuštěné PPC reklamy a obsahové reklamy na získání návštěvnosti mám pro vás dobrou zprávu, ušetříte i na ní. Jak to?

Snižte si cenu za proklik díky kvalitnímu obsahu a optimalizaci

Počítejte a udělejte si analýzu. Vzhledem k tomu, že organikou (Google, Seznam) se k vám dostanou především noví (tzv. studení) zákazníci, budeme pracovat s cenou za brandovou reklamu, která v podstatě dělá to samé, jako organika, jenže ne zadarmo. Platíte za 1000 zobrazení a také za CPC reklamu, která je na ni navázaná.

Jinak by to ani smysl nedávalo a proto pojďme vytáhnout výsledky a začít nad tím logicky uvažovat.

Spočítejte si:

  • Kolik vám přijde návštěvníků na web přes brandovou reklamu a kolik zaplatíte za prokliky/měsíc u cpc reklamy?
  • Jaké je % opuštění webu u těchto návštěv?
  • Kolik je zákazníků/měsíc, co opustili web okamžitě?
  • Zjistěte důvody proč odešli.
  • Jak dlouhou dobu zákazník strávil na webu a kolik stránek si prohlédnul?
  • Vrátí se vám tyto peníze nebo je to stejné, jako byste je hodili z okna?

V případě, že výsledky nejsou optimální a návratnost kampaně téměř šul nul, asi je někde něco špatně a je to potřeba vyřešit.

Tak proč to neudělat jinak a chytře?

Zlevněte si reklamy, jejichž výkon je minimální a zvyšte ho. Změňte myšlení i strategii pro růst a oblibu vašeho webu. Vytvořte takový obsah, že na něj bude hrdý i Google a Seznam a díky tomu se vám reklama zlevní, zvýší doba na stránce, sníží okamžité odchody z webu a v případě správně nastavené remarketingové reklamy získáte i konverze a zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

Klíčová slova s nízkou konkurencí

Jdeme tedy na výběr klíčových slov a krok po kroku k nastavení strategie pro váš e-shop.

  • Zanalyzujte si klíčová slova vhodná pro vaše témata na webu a zjistěte, která jsou konkurenčně vhodná a mají okamžitou šanci na růst.
  • Připravte si, pro koho (typ, profil zákazníka) budete tvořit obsah na webu (dle vašeho oboru si vyberete ten nejvhodnější formát a dle profilu zákazníka vytvoříte přínosný obsah pro váš web).
  • Měřte výkon a  pozice sledovaných klíčových slov i konkurenci.
  • Upravujte obsah i po publikaci a vyhodnocujte za pomocí nástrojů k tomu připravených
  • Navíc, pokud váš obsah bude opravdu zajímavý pro “vašeho zákazníka”, získáte tím i linkbuilding zdarma, aniž byste museli hnout prstem.

Vytvořte kvalitní obsah a zajistěte si tak linkbuilding zdarma

Zajistěte si linkbuilding zdarma, bez spamování, vkládání odkazů do mrtvých katalogů bez efektu nebo sdílení do všech soc. sítí kam jen to jde. Usnadněte si cestu a snižte si náklady.

Kvalitní články s tipy a radami, návody či inspirací ve formě video návodů  nyní frčí a každý se rád naučí něco nového a zdarma.

Pokud dokážete své návštěvníky zaujmout, pak máte reálnou šanci získat pravidelné sdílení vašich odkazů od reálných fanoušků, kteří nasměrují váš obsah k dalším novým aktivním čtenářům a fandům. A díky tomu získáte opravdové fanoušky nejen občasné kolemjdoucí.

Rozdíl mezi PPC fandy a organickými fanoušky

Návštěvníci přivedení přes jakoukoliv online reklamu, nebudou vašimi skalními fanoušky a zřejmě zaplatíte ještě pár dalších prokliků v remarketingové kampani, než si tito zákazníci vůbec něco koupí, ale to už nyní určitě dobře víte a v případě, že už jste optimalizaci webu naklonění a nevíte jak a kde začít, ani kdo vám s tím pomůže, ozvěte se mi.

Kontakt – napište mi

Domluvíme se na spolupráci, nastavíme si konkrétní očekávání a po několika měsících se budeme společně radovat ze zvýšení organické návštěvnosti, snížení % okamžitého opuštění webu a zvýšení CTR u sledovaných klíčových slov.

Pamatujte si, že obsah je králem webu a Google má obsahově zajímavé, přínosné a originální weby moc a moc rád.

Chcete se sami ponořit do online marketingu?

Vyzkoušejte Collabim, nástroj, který vám pomůže vyhledat ta správná KW (klíčová slova) pro váš business a nejen to. Získáte SEO akademii zdarma a dní na zkoušku.